Notice: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' in /home/emreay/domains/emreay.com.tr/public_html/wp-content/themes/writing/functions.php on line 73
Pazarlama Teknikleri, Banner Tasarım Önerileri – Emre AY

Pazarlama Teknikleri, Banner Tasarım Önerileri

Özellikle dijital pazarlama çalışmalarının en kilit noktası görsel tasarımlarıdır. Ürün, hizmet ya da kampanya ile ilgili hazırlanacak görsellerin pazarlama odaklı tasarlanması; hedef kitlenizin dikkatini çekmek, marka algısını güçlendirmek ve tıklama oranlarını yükseltmek için büyük öneme sahiptir.

Tasarlayacağınız görsellerle belki de daha önce markanızı hiç duymayan kitlelere ulaşacak ya da sitenize gelmiş ama ürün ve hizmetlerinizi satın almadan ayrılmış ziyaretçileri yeniden ikna etmeye çalışacaksınız. Tıpkı mağazanıza gelen müşterileri karşılamak ya da ürün bakan ancak satın alma konusunda kararsız kalan müşterileri ikna etmek gibi.

Reklam görseli tasarımında, vurgularınızı çok net ifade etmeli, indirim ya da kampanyalarınızı kullanıcıların tek bakışta anlayacağı şekilde belirtmelisiniz. Kullanacağınız renkler, görseller, yazı fontları, sloganlar, ürün ya da hizmetinize ilişkin en temel özellikler ve harekete geçirici mesajların hepsi başarılı bir görsel tasarımı için dikkatle seçilmesi gereken özelliklerdir. Görsel tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da tasarım boyutlarıdır. Özellikle çok kanallı pazarlama çalışmalarında, onlarca farklı görsel boyutu mevcuttur. Reklam görsellerinizin sorunsuz olarak yayınlanması ve hedef kitlenize ulaşmasını sağlamak için her pazarlama kanalına özel (Facebook, Google Display, Affilate..vb) görsel boyutlarına hakim olmanız gerekmektedir.

Görselleri tasarlarken, reklam vereceğiniz kanallarda onlarca farklı reklam görseli olacağını unutmayın. En dikkat çekici ve harekete geçirici görselleri tasarlamaya özen gösterin. Görsel tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken hususlara geçmeden önce, dijital pazarlama kanalları içerisinde önemli bir yere sahip olan sosyal medyada bir görselin görünme süresinin ortalama 1.7 saniye olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Yani işin özeti şu, öyle bir görsel hazırlamalısınız ki hedef kitlenizde bulunan kullanıcıları 1.7 saniye içinde ikna etmelidir.


Görsel Tasarımına Başlamadan Önce Hedef Kitlenizi Analiz Edin

Hangi sektörde hizmet veriyor olursanız olun, ilk olarak hazırlayacağınız görsellerin hangi hedef kitleye ulaşacağını belirlemelisiniz. Yaş, cinsiyet, ilgi alanı hatta demografik özelliklerini inceleyerek görsel tasarımında kullanacağınız renkleri, görselleri ve sloganları hedef kitlenize hitap edecek şekilde tasarlamalısınız. Kadınlara yönelik bir ürün reklamında kullanacağınız renkler ve görseller ile erkekler ya da çocuklar için hazırlayacağınız bannerlardaki renkler ve görseller farklı olmalıdır.

Nasıl ki insanlar arasındaki ilişkilerde, hatta ebeveynler ve çocukları arasındaki iletişimde kuşak çatışmasından doğan farklılıklar olabiliyorsa, dijital pazarlama çalışmalarında da kuşaklara göre farklı davranışlar olabiliyor. Bu nedenle reklam görseli tasarımı yaparken, hedef kitlenizi analiz ederek en doğru iletişimi sağlamalısınız.

Kampanyaya En Uygun Sloganı Kullanın

Salt Stok Görsel Kullanımından Kaçının

İndirim, Fırsat, Kampanya, Son Gün Gibi İfadelere Yer Verin

Görsel tasarımı yaparken dikkate alınması gereken kriteler sadece ilgi çekme ya da marka algısı oluşturmak değildir. Aynı zamanda tıklama oranları ve geri dönüşümü en üst seviyede tutacak şekilde tasarım yapılmalıdır. Kullanıcılar tarafından, internetten alış veriş yapmanın en çekici ve faydalı yanı dakikalar içinde pek çok farklı web sitesi, ürün ve markayı inceleyebiliyor olmasıdır. Bu kadar çok altefnatif arasında kullanıcıların sizi tercih etmesi için onlara geçerli bir neden sunmanız gerekir. Bu geçerli teklif çoğu kullanıcı için indirimli ürün almak, fırsatları yakalamak ve kampanyalardan faydalanmaktır. Bunlar pazarlamanın en klişe ama asla vazgeçilmez kuralıdır.

Bu nedenle görsel tasarımı yaparken mutlaka bu sihirli kelimeleri kullanmalısınız.

Harekete Geçirici Butonlar ile Tıklama Oranlarını Arttırın

Sloganınızı verdiniz, ürününüz özelliklerini anlattınız, ne kadar indirim yaptığınızı söylediniz ve ürün/hizmetin şuanki fiyatını gösterdiniz, peki bitti mi? Elbetteki hayır. Kullanıcıları harekete geçirecek mesajlar vermelisiniz. “Hemen Al”, “Şimdi İncele”, “Detaylı Bilgi”, İndirimli Satın Al”, “Fırsatı Yakala” gibi mesajlar vererek, kullanıcıların reklam banner’ınıza ya da mailinize tıklamasını sağlayabilirsiniz.

 

Senior Web Developer Front End Development / Back End Development

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer